zondag 16 oktober 2011

aftakeling

Bernard Prince
une nuit de pleine lune
In Parijs heb ik de nieuwste strip van mijn grote held Hermann gekocht, 'une nuit de pleine lune'. Binnenkort komt hij ook in het Nederlands uit, in kleur, maar de versie die ik heb gekocht is zwart wit.
Geweldig om weer eens een strip van Hermann in zwart wit te zien, de afgelopen jaren maakte hij zijn pagina's direct in kleur. Hoezeer ik ook van dit nieuwe boek heb genoten, het tekenwerk kan niet tippen aan het werk uit de jaren 70, de verhalen van Bernard Prince blijven voor mij favoriet. Hermann is bijna 80, zijn tekenwerk is misschien op zijn retour.
Vandaag heb ik aan de nieuwe Pulpman gewerkt, dat wordt alweer nummer 13. Een half jaar geleden was ik met het tekenen van pagina 90 van het vervolgverhaal 'De schuilplaats' begonnen, plaatje 3 was klaar. Al tekenend kwam ik erachter dat mijn aanpak niet meer precies hetzelfde was, blijkbaar was mijn manier van tekenen dit half jaar veranderd.
Plaatje 3 heb ik wat bijgewerkt om het bij de rest te laten aansluiten. Gelukkig vind ik de nieuwere plaatjes beter dan de oude. Ik zie nu al op tegen het moment dat ik moet toegeven dat ik slechter wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten