donderdag 29 maart 2012

zelfkennis

Gelukkig kan ik geweldig tegen kritiek. En dat is maar goed ook, er zijn nogal wat schrijvers die over mijn werk hun mening willen geven. Vorige week was het weer raak.
Iemand had me gevraagd een tekening te maken om de dood van striptekenaar Giraud te herdenken. Ik had een Blueberry gemaakt die geschrokken kijkt naar een krachteloze hand met een penseel, nu is zelfs de held Blueberry machteloos.
Iemand schreef dat hij de hand op de voorgrond niet goed vond: te krachteloos. Ik was verbijsterd, kwaad, woest, dat was nou juist mijn bedoeling. Mijn vrouw riep me tot de orde: "Wat kan jij toch slecht tegen kritiek."
Boos ging ik in een stoel zitten. "Eén van ons tweeën heeft een heel verkeerd beeld van mij," pruttelde ik nog. Maar ze luisterde al niet meer.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten