dinsdag 27 maart 2012

niet

Laatst kocht ik een Spaans stripblad uit het begin van de jaren zeventig. De naam was pakkend, Hunter, en op het omslag stond een cowboy op een paard. Alles was goed aan het blad: zwart wit, pulppapier, nietje in het midden, een stripblad naar mijn hart.
Blueberry

Jonathan Cartland

Er stonden wat Spaanse strips in en twee Franse westerns: Blueberry en Jonathan Gartland. De tekenaar van Gartland, Blanc-Dumont, tekent tegenwoordig Blueberry, maar het tekenwerk in Hunter vind ik er veel beter uitzien.
Misschien komt dat door het blad en lijken de strips in zo'n uitgave wel beter. Waarom worden dit soort bladen niet meer gemaakt? Ik stelde het een uitgever voor maar hij was niet enthousiast: "Ik ben te oud om nog een stripblad met een nietje te maken." Vreemd. De relatie tussen leeftijd en nietjes zag ik niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten