woensdag 27 juni 2012

project

Frits Jonker heeft een goed idee: hij gaat een boek samenstellen van allemaal veelbelovende projecten die er nooit gekomen zijn. Dat wordt een heel dik boek, denk ik dan, maar Frits is het wel gewend om hele dikke boeken te maken: zijn 'Showcase' telt meer dan 750 pagina's.
Mijn eerste bijdrage aan dit veelbelovende project is een strip waar ik maar 1 pagina van getekend heb, pagina 39. Het zou een heel lang verhaal worden, meer dan 200 pagina's, en ik had het scenario al min of meer rond. Het leek mij een goed plan om ergens middenin en pagina uit te werken om te kijken of de strip wat kon worden.
Niet veel later kwamen de twijfels. Grootste probleem met het verhaal was de afwezigheid van een centraal thema. Er gebeurde wel een hoop, maar het ging nergens over. Ik besloot het hele scenario te herschrijven, maar daar heb ik zo lang mee gewacht dat het hele project vergeten raakte.
Een paar jaar geleden kwam ik het scenario weer tegen. Ik vond het zo slecht dat ik het weggegooid heb.


2 opmerkingen:

  1. Krijg er meteen zin in, dat project! Deze strip komt erin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. IK heb nog veel meer van dit soort misbaksels. Binnenkort op dit blog...

    BeantwoordenVerwijderen