woensdag 3 augustus 2011

acteren

Het leukste van het strip maken is het bedenken van de beste regie. Op het derde plaatje is Dave in de schets boos, hij slaat met zijn hand op tafel en hij schreeuwt tegen Phinny. Moet hij wel zo kwaad, vraag ik me af. Moet hij wel zo voor over zitten, of misschien juist meer achterover hangen? Het plaatje daarna kijkt Phinny op over haar leesbrilletje.
In de schets meewarig, ik heb haar toch in de uitwerking wat bozer gemaakt. In het volgende plaatje zit Dave in de schets boos voorover, steunend op zijn handen. Ik heb hem achterover laten leunen, handen op zijn buik, mokkend als een verwende kleuter. Had ik al geschreven dat ik Dave een zeikerd vind? Dan wil ik dat in de regie laten zien ook.
Deze afwegingen komen alleen in realistisch getekende strips voor. Er wordt mij wel gevraagd waarom ik niet meer strips maak van "'t landje", mijn meest karikaturale en populairste strip. Hierboven staat het antwoord. Ik hou niet zo van karikaturaal getekende strips, zelfs niet als ik ze zelf gemaakt heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten