zaterdag 28 april 2012

documentatie

Realistisch getekende strips moeten geloofwaardig zijn, en de decors spelen daarin een grote rol. Dat betekent dat onderzoek en documentatie vereist zijn. Vaak heb ik geen zin in onderzoek en documentatie, het is zo'n gedoe en het schiet niet op.
'De Schuilplaats' speelt zich dan ook voor een gedeelte af in een rotsachtige woestenij. Geen documentatie nodig, rots, rots rots, berg, berg, nog een paar streepjes en stipjes en klaar. Ik heb ook een scene op het strand af laten spelen, dat is ook lekker doortekenen.


Of ik laat een strip zich afspelen in mijn eigen omgeving. Voor een pagina had ik de buitenkant van een kantoor nodig. Even eropuit met mijn camera, het pand achter mijn atelier gefotografeerd, en snel weer aan de slag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten