woensdag 11 april 2012

Spinneman tegen Gantz




Ik had beloofd Spiderman te lezen, waarbij vooral de empathie met de hoofdpersonen een aandachtspunt zou zijn. Het verhaal heeft me niet gegrepen, . Een supercrimineel wil trouwen met een oud lijk, de tante van Spinneman, omdat zij eigenares is van een eiland met een kweekreactor erop. En waarom wil die vent die atoomfabriek? Omdat hij gek is. Zal wel.
Ook heeft Spinneman een getroebleerde relatie met meisjes, maar wat hij nou eigenlijk wil, of wat die meisjes willen, werd mij niet duidelijk. Als Gwen, Peters vriendin, hem zoent reageert hij niet en raken ze allebei gefrustreerd. Waarom? Hij weet het niet. Hij zegt: 'Misschien is de wereld wel gek...' Zal wel, denk ik dan weer.



Ik lees de Japanse strip Gantz (van rechts naar links), ook een verhaal over een middelbare scholier die tegen monsters moet vechten in een raar pak. Ook hij heeft een moeilijke relatie met meisjes, maar hun reacties zijn voor mij volkomen begrijpelijk. De hoofdpersoon, Kei, wil van zijn maagdelijkheid af. Als hij  geneukt heeft vraagt het meisje waarom hij dat met haar wilde doen. Hij antwoord: omdat je het toeliet. Zo'n antwoord doet mij verder lezen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten