zondag 15 april 2012

vuile handen

Soms gaat het schrijven van een stripverhaal anders dan ik van plan was, kom ik erachter dat mijn figuren anders in elkaar zitten dan ik eerst gedacht had.
De held van 'De schuilplaats' is Matt. Toen ik aan de strip begon wilde ik een main stream held van Matt maken. Ongeveer 5 jaar geleden maakte ik de eerste aantekeningen: "De held is Matt, een ex politieagent die niet van geweld houdt, maar als het echt moet deinst hij er niet voor terug om het te gebruiken."
Nu weet ik dat die beschrijving niet klopt, het is gewoon een ontzettend gewelddadige klootzak geworden. Matt is geen doorsnee held maar een agressieve gek, iemand die het niet erg vindt om zijn handen vuil te maken. En dat bloederige karakter van Matt wilde ik dan ook van het omslag laten afspatten. Ik ben bang dat het weer geen main stream strip geworden is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten