dinsdag 17 april 2012

exposities

Zo nu en dan word ik gevraagd om mijn schilderijen te exposeren, maar ik ga niet meer op die verzoeken in. Exposeren om geld te verdienen heeft voor mij geen zin, de kosten zijn te hoog. De grootste kostenpost is de lijsten, een galerie verwacht terecht dat de werken netjes aan de muren kunnen hangen..
Minder dramatisch, maar toch, zijn de benzinekosten. Minimaal drie keer rijden: we moeten het werk brengen, de opening, en dan weer het ophalen. Van een tentoonstelling moeten dus wel twee werken verkocht moeten om uit die kosten te komen.
Op mijn laatste tentoonstelling, in een galerie in Amsterdam, heb ik niets verkocht. Ik heb toen besloten voorlopig niet meer aan tentoonstellingen deel te nemen. Ik was niet de enige die genoeg kreeg van het houden van exposities: een half jaar later was de galerie verdwenen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten