maandag 12 september 2011

afgekeurd

Een maand geleden waren we bijna klaar met Pulpman 12, alleen de achterkant moest nog worden gemaakt."Dan plaatsen we toch de cover van Phinny", zei de uitgever, "maken we reclame voor jouw nieuwste product." Ik vond het geen goed idee, ik wil altijd iets speciaals op de Pulpman achterkanten. Ik maakte daarom een nieuw omslag voor Phinny, met een andere uitstraling. De meningen zijn verdeeld, maar ik vond het nieuwere omslag meer geschikt voor het boekje, de eerdere kon dan op de achterkant van Pulpman. Een paar dagen geleden zag ik het resultaat: dwars over mijn illustratie staat 'Afgekeurd'. De uitgeefster zag dat ik niet enthousiast reageerde. "Je bent toch niet beledigd?" vroeg ze. "Tuurlijk niet, maar het is niet waar," piepte ik. Het tegenovergestelde effect van wat ik beoogde wordt nu bereikt: het lijkt nu of afgekeurde shit altijd nog goed genoeg is voor dat blad.
Misschien moet ik maar eens stoppen met Pulpman en een hobby kiezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten