vrijdag 23 september 2011

een test

Empire USA deel 6, getekend door Reculé
Amerikaanse comics worden over het algemeen fabrieksmatiger gemaakt dan Europese, zodat ze sneller kunnen verschijnen. Veel lezers vinden de hoge verschijningsfrequentie belangrijker dan de grotere detaillering en verfijning van de Europese strip.
Om beide kwaliteiten te combineren kwam de Franse uitgeverij Dargaud met de serie Empire USA op de markt. Eén verhaal, door één schrijver geschreven, maar door meerdere tekenaars in beeld gebracht zodat er kort achter elkaar 6 albums konden uitkomen.
Ik vroeg me af of zo'n project ook wat voor mij zou kunnen zijn, of ik een van die zes tekenaars zou willen zijn. Om dat idee te testen heb ik een tamelijk willekeurige pagina uit een van de albums in mijn stijl getekend. Ontzettend leuk om te doen, maar toen ik klaar was kwam de twijfel: wat moet ik nou eigenlijk met deze pagina? En de vraag of zo'n project wat voor mij zou zijn heb ik ook niet kunnen beantwoorden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten