woensdag 23 november 2011

de uitwerking

Er zijn altijd wel weer mensen die mijn schetsen goed genoeg vinden, dat de strip dan al klaar is. Ik ben het daar nooit mee eens, ik doe allerlei keuzes in de uitwerking waardoor ik het eindresultaat beter vind. Bijvoorbeeld de schetsen van mijn verpleegster verhaal.
Plaatje 1. Ik ben niet echt op de hoogte van gebruiken in een ziekenhuis, maar het lijkt alsof de verpleegster het gordijn open trekt. Het handgebaar vond ik overdreven.
Plaatje 2. Ze kijkt helemaal nergens naar, dus ook niet naar de patiƫnt. Dat ze een warm gevoel krijgt is ook niet in beeld gebracht.
Plaatje 3. Is min of meer hetzelfde gebleven. Ik heb geprobeerd de blik in de ogen van de man nog wanhopiger te maken, maar hij was al behoorlijk wanhopig.
Plaatje 4. Waarom staat ze daar met haar handen te wapperen?
Plaatje 5. Dat mag wel wat onstuimiger. Misschien had ik de verpleegster in de uitwerking een hand op haar hart moeten leggen. Tja. Daarvoor is het nu te laat.
Plaatje 6. Ik wilde haar nog meer laten nadenken en twijfelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten