dinsdag 29 november 2011

Hoop en Liefde

Mij bereikte de vraag of mijn  schilderijen tentoongesteld konden worden op een expositie met het thema 'Geloof, Hoop en Liefde'. Daar moest ik even over nadenken.
Het thema 'Hoop' vind ik in mijn werk ruim vertegenwoordigd. Ik heb diverse schilderijen gemaakt van mensen die hoopvol in de verte staren, dus ja, dat zit wel goed.
Liefde wordt al lastiger, daar moet ik wat naartoe redeneren. De schilderijen worden met liefde gemaakt, en er spreekt voor mij de liefde voor het leven uit, of zoiets. Met enige goede wil moet dat lukken.
Maar geloof, dat zit niet in mijn werk. Ik heb niks met spiritualiteit, het hogere of andere zweverigheid. Helaas, ik wil mijn schilderijen graag tonen, maar aan die expositie kan ik niet meedoen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten