donderdag 23 juni 2011

De verzetsgroep

Tijdens het koffiedrinken begon ik een tekening te schetsen voor mijn blog. Ik wilde bovenaan een soort fries van stripfiguren hebben. Ik begon met Phinny en Liz, rechts Frans, links Pulpman. Ik was te groot begonnen en moest nog een velletje aan mijn papiertje vastplakken voor Suzanne, Simon Donkersloot , Ben Elli en Simone. Donkersloot en Ben Elli zijn twee figuren die ik niet zelf bedacht heb maar Rob van Bavel, de schrijver van Haas. De strip Haas gaat over een verzetsgroep tijdens de tweede wereldoorlog. De leider is een priester met de schuilnaam Haas en de rest van de groep is daarnaar vernoemd.
 Door zijn vooraanstaande rol in de gemeenschap weet de priester veel van wat er speelt, maar de man van de actie in de groep is Simon Donkersloot. Simon schuwt het geweld niet en gaat daarbij voor sommigen in de groep veel te ver. Binnen een week ligt het tweede deel van Haas, "Blind vertrouwen", in de winkel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten