maandag 20 juni 2011

zwart wit

Het complete verhaal van Phinny is geschetst. De uitwerking doe ik in willekeurige volgorde, vandaag heb ik pagina 75 aangepakt.
Op pagina 74 wordt een vent door de politie achtervolgd. Hij kan niet verder als hij op water stuit. Terug is geen optie omdat er een drietal agenten aan komt, hij springt in het kanaal. Het laatste plaatje had ik vrij grafisch geschetst: witte voeten afstekend tegen een zwarte achtergrond.
Tevreden over die grafische werking besloot ik pagina 75 ook grafisch te maken: poppetjes als silhouet tegen een witte achtergrond en grote zwarte vlakken. Op pagina 76 komen dan wel weer pratende hoofden. Afwisseling van verschillende soorten pagina's vind ik onontbeerlijk, maar uiteindelijk zijn voor mij acterende poppetjes toch het belangrijkste in een strip.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten