vrijdag 17 juni 2011

Kwijlen

Geen idee waarom, maar ik hou van kwijlende mensen. Niet in het echt natuurlijk, ik vind kwijlende mensen walgelijk, maar om te tekenen vind ik ze reuze grappig. Die voorkeur wordt niet door iedereen gedeeld: ik moest laatst voor een opdracht een meisje tekenen dat haar tanden poetst. Op de schets tekende ik haar hele mond onder de vlokken. De auteur gaf als reactie: Misschien kan er iets minder tandpasta rond Halima's mond. Tuurlijk, geen probleem, die auteur had gelijk. Op een pagina van de strip Phinny poetst Liz haar mond, heerlijk veel schuim.
Als het om kwijlen gaat hoeft het van mij niet om tandpasta te gaan. Op een beurs vroeg iemand over het omslag van " 'n net meisje": Wat heeft zij nou op haar kin? Yoghurt, riep ik. Maar die mevrouw geloofde daar niets van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten