zondag 19 juni 2011

een investering






Op Koninginnedag gaan mijn vrouw en ik altijd op koopjesjacht. Zij zoekt vooral bloempotten en ik kijk of ik oude strips kan vinden. Dit jaar zag ik plotseling in een bak een schitterende politieauto. "Kost-ie" vroeg ik met een gezicht alsof het me niets interesseerde. Volgens mij betaal je minstens het dubbele als je te gretig bent, zelfs als de verkoper een kleuter is. "20 cent", piepte het ventje. Dat moet lukken, zo'n investering is de strip Phinny mij wel waard. Ik grutte nog even verder in die bak en vond ook een mooie brandweerauto.
Halverwege het Phinny verhaal breekt er brand uit, dus die komt wel van pas. "Dan moet je die ziekenwagen ook nemen," vond mijn vrouw, "dan heb je het setje compleet."
Het jochie keek zo blij dat ik niet durfde te zeggen dat ik die ziekenwagen niet nodig had. Nou ja, vooruit dan maar. Die rommel ik er op een andere pagina wel tussen. Op die hele koninginnemarkt geen knappe strip gezien, overigens. En ook geen bloempotten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten