maandag 27 juni 2011

illustraties

In het boek "N.C. Wyeth" door Kate Jennings staat een foto van Wyeth bij een aantal van zijn illustraties. Twee van die illustraties heb ik op internet gevonden, ze zijn gebruikt in augustus 1914 in Scribner's magazine.
Wyeth staat er op de foto stoer bij, houdt één van de illustraties vast, ik schat het ding op minstens een meter hoog. Dat zijn nog eens illustraties, niet een zielig velletje papier van 20 centimeter, maar een olieverf schilderij van een behoorlijk formaat.
Wil ik ook, dacht ik meteen toen ik het zag. Een illustratie van minstens een meter groot. Lekker grof geschilderd, het moet toch enorm verkleind worden.
Ik koos ervoor een scene te schilderen uit een Pulpman verhaal dat ik al wel geschreven maar nog niet getekend had. Het verhaal ging over een vrouw die de schuld krijgt van de moord op haar man, maar ze is onschuldig. De ware dader is de pop pulpman, vreemd genoeg wil niemand haar geloven.
De strip heb ik nog niet getekend, en misschien komt dat er ook wel nooit van. De illustratie is wel afgekomen, geschilderd op 80 x 120 cm, en is gebruikt voor het omslag van Pulpmania.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten