maandag 24 oktober 2011

academisch

Bouguereau (1825-1905)
Gisteren had ik het in een blog over het academische kunstonderwijs. Dat was misschien rigide, maar had ook goede kanten: je leerde er wel van schilderen. Een van de onderdelen van het klassieke onderwijs was het naschilderen van het werk van grote meesters. Zelf ben ik begonnen aan het naschilderen van een Bouguereau. Kolere, wat saai werk. Na een middag had ik er al genoeg van. Dat het goed zou worden wist ik ook wel, en volgens mij leerde ik er niets van. Waarschijnlijk ben ik te druistig voor het academische systeem, of te modern.

1 opmerking:

  1. Je lijkt niet echt helemaal te beseffen hoe goed je kunt tekenen en schilderen. Ik zit nu een uur op je blog en val opnieuw van de ene verbazing in de andere.

    BeantwoordenVerwijderen