vrijdag 1 juli 2011

Benny Hill

Op een verjaardag ging het gesprek een keer over leuke televisieprogramma's. Het leek mij een goed moment om ook een bijdrage te leveren. "Nou," zei ik, "wat ik altijd heel leuk vond was Benny Hill." Pijnlijke stilte, vol onbegrip. "Dat is toch dat ze elkaar in ondergoed achterna zitten?" vroeg een vriendin. "Ja, daar eindigt het altijd mee." Zo leuk." "Ik vind het schokkend te moeten constateren dat er een liefhebber van Benny Hill in mijn vriendenkring zit," zei ze. Mijn gevoel voor humor wordt kennelijk niet door iedereen gedeeld. Vreemd. Wel een aanleiding voor een pulpman stripje. En dan ga ik natuurlijk wat betreft de smakeloosheid ver over Benny Hill heen, zo ben ik dan ook wel weer. En het eindigt niet met hollen maar met kwijlen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten