zondag 10 juli 2011

meer wapens

Tijdens een verjaardag werd ik aangesproken door mijn zus. "Je hebt een fout gemaakt op je blog toen je schreef dat je geen speelgoedwapens mocht hebben.  Je had wel degelijk wapens", zei ze," je had in ieder geval een geweer dat je kon spannen door hem te knikken, zodat je er een kurk of een propje mee kon schieten." Dat geweer had ik inderdaad,  niet thuis maar bij mijn oma. Tijdens een logeerpartij mochten mijn zus en ik allebei iets uitkiezen in een speelgoedwinkel. Uiteraard koos ik een wapen: het knak geweer. Mijn moeder deed gepikeerd tegen oma omdat ik het wapenembargo had kunnen ontduiken. "Kon ik niets aan doen", zei oma terecht, "hij mocht nou eenmaal iets uitkiezen."
Mijn zus vertelde tijdens die verjaardag ook dat ze nog gezocht had naar jeugdfoto's waar ik met een klappertjespistool of iets dergelijks op zou staan. "En? " vroeg ik. "Niet gevonden." Tuurlijk niet. Wat er niet is kun je ook niet vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten