maandag 19 maart 2012

Frans en Manga

Voor mijn striptekenen is de natuur de grootste inspiratiebron. Voor de meeste striptekenaars geldt dat niet: hun inspiratiebronnen zijn andere striptekenaars. Het duidelijkste voorbeeld zijn wel de Japanse strips, de Manga's.
Er bestaan allerlei instructieboeken hoe je moet Manga tekenen, het is een stijl die je kunt leren. De figuurtjes zijn kinderlijk getekend, met hun grote hoofden en hun grote ogen, ook als het bijvoorbeeld om sado masochistische verhalen gaat.
Frans en Suzanne maken het goed
Al een tijdje werk ik aan een manga verhaal met mijn eigen helden Frans en Suzanne, en een Japanse. Ik vind het lastig. De echte Manga zie er zo simpel uit, maar als ik het teken is het toch minder goed. Gelukkig ben ik er wel van overtuigd dat Frans dat Japanse masochistische poppetje er onder krijgt: zweep erover!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten