donderdag 15 maart 2012

juryrapport

De prijs voor het album van het jaar ging niet naar Haas, maar naar Apostata, als ik het me goed herinner. Mij werd gevraagd of ik het niet vervelend dat Rob en ik niet gewonnen hadden, maar eerlijk gezegd interesseerde het me helemaal niet. Het scheelt misschien dat ik het boek dat wel gewonnen heeft niet ken.
Scenarioschrijfster Patty Klein was wel kwaad op de jury. Zij had een prijs gewonnen, de Bulletje en Bonestaak trofee, dus daarover geen klachten, maar ze had zich geërgerd aan het juryrapport. Dat begon met de opmerking dat ze met zoveel verschillende tekenaars gewerkt had.
"Blijkbaar is dat mijn grootste kwaliteit," brieste ze. Om die idioten van dat rapport te pesten nodigde ze tijdens haar dankwoordje alle tekenaars waar ze mee samengewerkt had en die in de zaal aanwezig waren uit om op een flip over wat te tekenen. Presentator Han Peekel probeerde ons tot spoed te manen, hij zag eruit alsof hij naar de bitterballen hunkerde, maar daar trokken we ons niets van aan.
Ik ben geen bühnetijger, maar voor Patty wil ik wel het podium opstappen om een Fanny te tekenen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten