zondag 13 mei 2012

instructies

Willis 
Van instructieboeken over schilderen krijg ik nooit genoeg, waarschijnlijk hoop ik ooit nog eens te lezen hoe het echt moet. Een van de boeken die ik heb is 'Faces & Features, learn to paint step by step' door Fritz Willis. Ontzettend leuk boek, maar volgens mij leer je daar dus helemaal niets van.
Willis
Fritz Willis was een pin up illustrator die vooral in de jaren 50 en 60 furore maakte als kalender schilder.
Ik heb dat boek natuurlijk niet voor niets gekocht, en toch maar eens geprobeerd volgens zijn methode een schetsje te schilderen. Een beperkt palet, gebrande sienna, rauwe sienna, gebrande omber, rauwe omber en titaanwit.
Willis
Wat had ik graag een beetje rood gehad, om de lippen en de wangen wat meer kleur te geven. Of zwart, voor nog wat diepe accenten. Maar ja, nu wil ik me ook aan de methode houden ook, ik heb dat boek natuurlijk niet voor niets gekocht. Wat een rot boek.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten