woensdag 15 februari 2012

bloemstilleven

Rachel Ruysch

Rachel Ruysch

Rachel Ruysch
Een bloemstilleven schilderen vind ik echt geweldig om te doen. Ik was op een gegeven moment erg onder de indruk van zeventiende en achtiende eeuwse bloemstillevens, en vooral het werk van Rachel Ruysch ( 1664-1750) inspireerde mij tot het maken van een eigen bloemstilleven.
Het werk was nog niet klaar of ik begon al te twijfelen: is dit nu wel waar ik me bezig mee moet houden? Ik ben toch maar verder gegaan, maar het eindresultaat zei me niet zoveel. Ik was van plan om meteen aan een nieuwe te beginnen, misschien zou dat de twijfel wel wegnemen.
Ik had zelfs al bloemen gekocht, maar het is er niet van gekomen. Het bloemstilleven is  meteen verkocht, de bron van de twijfel verdween dus gelukkig snel uit mijn gezichtsveld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten