dinsdag 7 februari 2012

sprookjes


Peter Vos
Petar Meseldzija plaatste een uitgebreide reactie op mijn blog 'fantasy'. Hij rekent sprookjes ook tot de fantasy literatuur, ik vraag me af of dat in het algemeen ook zo gezien wordt. Ik denk bij fantasy aan 'In de ban van de ring', kwam ik niet door heen, 'Conan', vond ik slecht, of  'Het oneindige verhaal', daar vond ik vooral de titel goed gekozen, het ging maar door en door en door.
Misschien behoren sprookjes tot de fantasy literatuur, in ieder geval heb ik die altijd fantastisch gevonden. Toen ik twaalf of zo werd kreeg ik de 'sprookjes van de lage landen', geillustreerd door Peter Vos. Schitterend boek, geweldig getekend, en de verhalen zijn lekker kort, dus kon ik snel door naar de volgende als ik er niets aan vond.
Waarom ik sprookjes zo graag lees weet ik niet, maar er hoeft maar een heks in een pot te roeren en ik ben enthousiast.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten