zaterdag 4 februari 2012

Red Nosja

Scwarzenegger als Conan
In een eerdere blog meldde ik dat ik een Conan parodie wilde maken voor Pulpman. Conan behoort tot de 'sword and sorcery', een onderafdeling van de fantasy met magie, vreemde wezens, en zwaarden natuurlijk.
Die zwaarden lukten nog wel, maar die magie kreeg ik niet op een prettige manier in mijn scenario. Als kind hield al niet van strips met toverdrankjes en zo.
Obelix valt in de toverdrank
 Oké, dus Obelix is in de toverdrank gevallen en is zo sterk dat hij iedereen kan verslaan. Helaas, de humor is prachtig, maar de spanning is daardoor weg.

Sonja en Conan, Nielsen en Schwarzenegger
In mijn strip komt de heldin, Nosja, losjes gebaseerd op de vriendin van Conan, Sonja, bij een wachter, en dat had Obelix moeten worden.
Obelix
 Toen het te laat was bedacht ik me dat Obelix altijd een gestreepte broek aan heeft. Nou ja, die was dit keer dan zeker in de was.
Geen toverij in mijn strip, dus het is geen echte Conan parodie. Binnenkort ga ik proberen om wel een echte te maken, 'sword and sorcery' zoals het hoort. Arnold Schwarzenegger zou zeggen: "I'll be back."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten