maandag 27 februari 2012

grauw monster


Mijn vrouw en ik waren een jaar geleden een paar dagen op vakantie in Brussel. Daar zagen we een monster van een gebouw, groot, zwaar dreigend. Alles aan het gebouw straalde intimidatie uit, volgens mij was het een palais de justice.  Ik stel me een of andere negentiende eeuwer voor die vol vertrouwen van huis gaat om zijn gelijk te halen, maar bij het zien van dit gebouw de moed in de schoenen voelt zakken.
Volgens mij was dit het meest onvriendelijke gebouw dat ik ooit gezien had, ik vond het geweldig.
We hebben er een tijd lang omheen gelopen en foto's genomen, ik wist dat ik dit gebouw voor strips zou gaan gebruiken.

2 opmerkingen:

  1. Het is inderdaad een monster, heb het ook gezien, maar door het gebouw van boven te tekenen is bedreigende eigenlijk verdwenen. Heb je ook nog een plaatje vanuit menselijk perspectief gemaakt?

    groet,

    Peter Koch

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In eerste instantie had ik het woord 'strip' in de laatste zin staan, maar dat heb ik vervangen door het meervoud, omdat ik het gebouw een keer die dreiging wil geven die ik in het echt ook voelde. Ik ben het helemaal met je eens, de dreiging zit niet in dit plaatje. Schrijver Willem Ritstier had een hoog standpunt bedacht, en ik zag geen redenen om van zijn aanwijzing af te wijken: het is mooi om zo'n strip met een overzicht door middel van een hoog standpunt te beginnen.

      Verwijderen