donderdag 2 februari 2012

Dick Bosch

Dick Bos van Mazure
Voor de eerste pagina van mijn Dick Bos parodie heb ik de integrale tekst gebruikt van de eerste 10 pagina's van het verhaal 'Oriƫnt-express'.
Van het taalgebruik snap ik niet veel, ik denk dat Mazure de spellingsvereenvoudiging van 1936 niet bewust heeft meegemaakt. Waarom is het 'den trein' en 'den corridor' in plaatje 2, en 'de conducteur' in plaatje 3? Zal wel een naamval dingetje zijn.

Dick Bosch van Windig en de Jong

In mijn nieuwsgierigheid naar een parodie door anderen heb ik 'Dick Bosch' van Windig en de Jong weer eens gelezen, waarin het taalgebruik ook flink op de hak wordt genomen. Gisteren bedacht ik dat het jammer was dat er niet meer zulke leuke strips als Dick Bos worden gemaakt. Vandaag denk ik dat van Dick Bosch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten