vrijdag 6 januari 2012

arman en ilva

Mijn oma was begin jaren 70 geabonneerd op het Haarlems dagblad. Zij knipte de stroken van Arman en Ilva voor me uit, omdat ik daar helemaal fan van was. Thuis plakte ik die op multoblaadjes. Helaas heeft die verzameling plaksels een verhuizing niet overleefd, ze zijn in de vuilnisbak gekieperd. Gelukkig hebben we nu de albumuitgave van uitgeverij Sherpa. In die boeken staat ook een dossier met een aantal stroken die hertekend zijn.Waarom de bovenste strook opnieuw getekend moest worden is mij niet duidelijk. Het barokke interieur op het eerdere plaatje vind ik zelfs mooier. Nou ja, de nieuwe versie is ook leuk. Bij de pagina die ik over getekend heb begon ik met het laatste plaatje. Het meisje loopt op de volgende pagina boven, ik wilde haar dus de trap op laten hollen. Op het een na laatste plaatje wilde ik het pistool los van het hoofd om het meer dreiging te geven, en zo ging ik maar door. Uiteindelijk is aleen het derde plaatje gebleven, misschien dat ik die ook nog wel een keer verander.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten