maandag 16 januari 2012

drie op een rij

Voor de derde keer op rij is er een stripalbum dat ik getekend heb genomineerd voor het album van het jaar. De eerste nominatie was voor het eerste deel van Haas, 'De weg terug', zoals alle Hazen geschreven door Rob van Bavel. Als ik mij goed herinner werd de prijs vlak voor onze neus weggekaapt door Franka.
Vorig jaar was 't Landje, wel zelf geschreven, genomineerd in de categorie literair. Een beetje misplaatst, ik heb geen literaire pretenties. Laten we het er maar op houden dat de jury dat beter kan beoordelen dan ik zelf. De twee andere genomineerden waren een reisverslag door Kolk en Grünberg, en een Zeeuws drama. Wie won weet ik niet meer.
En nu dus weer met Haas 3, 'de Biechtvader'. Ik voel me net Joop Zoetemelk, de wielrenner van weleer die ook nooit won, tenminste niet in mijn herinnering. Ja één keer, aan het eind van zijn carrière werd hij opeens wereldkampioen. Hij sprintte een paar kilometer voor de finish weg, en het peloton liet hem gaan. Oh, dat is Joop, riepen ze naar elkaar, die wint toch nooit. 
Dus wie weet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten