vrijdag 20 januari 2012

Pulp de barbaar

Verschillende romanfiguren die voor het eerst in de Pulps voorkwamen zijn nog steeds bekend: Tarzan, Zorro, The Shadow. De meest populaire is momenteel denk ik Conan de barbaar, er verschijnen nog met regelmaat strips, films en illustraties met Conan in de hoofdrol.
Het leek mij gepast om van deze figuur een parodie voor Pulpman te maken, Pulp de barbaar of zoiets. Al maanden prakkiseer ik over een scenario, maar het wil maar niet vlotten. Het helpt waarschijnlijk niet dat ik niet van fantasy hou, zelfs dat bejubelde dwergenboek van Tolkien heb ik na 50 pagina's zuchtend weggelegd.
Ik heb een paar Conan verhalen gelezen, maar daar werd ik niet veel wijzer van. Bijvoorbeeld:
De man uit Cimmerië legde zijn hand op het gevest van zijn zwaard en het gebaar was even vervuld van dreiging als wanneer een tijger zijn lip optrekt en zijn slagtanden laat zien. 'Bewaar die grote muil maar voor de lafaards die je vrezen,' gromde hij. 'Ik ben niet een van de stads-Nemediërs die voor jullie gehuurde honden in het stof kruipen. Ik heb betere mannen dan jij gedood om minder.'
Enzovoorts. Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom die Conan zo populair is. En zolang ik dat niet weet, kan ik er ook geen parodie op maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten