woensdag 11 januari 2012

goed of fout

Twee vrouwen spelen in mijn nieuwe strip een belangrijke rol, en die twee moeten uiterlijk van elkaar verschillen. Weinig verstoord mijn leesplezier van een strip meer dan figuren die zo op elkaar lijken dat ik ze niet uit elkaar kan houden. Giulia, die ik gisteren in een blog al toonde heeft grote ogen, dus Janice  kleine, Giulia een grote neus, Janice een klein dopsneusje, Giulia haar met een krul, Janice stijl haar.
Degene met kleine oogjes, een dopsneusje en stijl haar leek per ongeluk wel een Aziatische vrouw. Misschien een goed idee om dat ongeluk te gebruiken.
Iemand vroeg mij waarom ik mijn schetsen inkt, of ik misschien een hekel had aan potloodtekeningen. Dat laatste is niet zo, maar voor een schets is een potloodtekening te wazig, het is onduidelijk wat het goede streepje is. Een inktlijn is onverbiddelijk: goed of fout.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten