donderdag 19 januari 2012

koffie

De nieuwe strip die ik wil maken gaat over drugsdealers. De kennis die ik over dat onderwerp heb komt van films als 'The french connection' en 'The man with the golden arm'. De laatste heb ik lang geleden gezien, over een drummer die clean uit de gevangenis komt maar toch weer heroïne gaat gebruiken.

Een film uit de vijftiger jaren, met Frank Sinatra als de drummer. Volgens mij was het een hele rustige film waarin vooral veel geacteerd werd. Heel wat anders dan 'The french connection', een actiefilm met achtervolgingen. Ik hoop dat mijn strip een combinatie wordt van actie met vliegtuigen en boten, schieten, en rustig acteren.
Zelf heb ik een lichte drugsverslaving: ik heb 's ochtends koffie nodig. Van vrienden kreeg ik een toepasselijke prent.

2 opmerkingen:

  1. The man with the golden arm staat op YouTube, voor als je hem nog eens wilt zien. Met een beetje handig zoeken kun je veel films op YouTube vinden, ook al haalt Google die er steeds weer af.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het moet wel meer dan 20 jaar geleden zijn dat ik die film gezien heb, maar een aantal momenten staan me nog goed bij. Vooral de scene waarin Frank zelfmoord probeert te plegen door rijdend in een sneeuwstorm de ruitenwissers stil te zetten heeft indruk op me gemaakt. Of was dat toch een andere film?

      Verwijderen