woensdag 28 december 2011

combinatie

Afgelopen vrijdag kocht ik 'The big four' van Agatha Christie. Niet om te lezen maar vanwege het omslag, geschilderd door Everett Raymond Kinstler.

Hij begon eind jaren 40 als striptekenaar, in het Nederlands zijn een aantal westerns van hem verschenen. Halverwege de jaren 50 ging hij steeds minder strips tekenen en maakte hij vooral illustraties, pentekeningen bij romantische verhalen en omslagen voor pockets.

In de jaren 60 stopte hij met illustreren en werd hij een veelgevraagd portretschilder, hij maakte onder andere de portretten van de presidenten Ford en Reagan.
Pulpillustraties, strips en portretschilderijen, een combinatie waarbij ik een zekere verwantschap met mijn eigen werk voel. Misschien moet ik die Obama maar eens een voorstelletje doen. Of zal ik Beatrix een paar Pulpmannen sturen?

1 opmerking: