woensdag 21 december 2011

ziek

Voorbeeld van een realistisch verhaal: meisje moet haar droomopleiding opgeven omdat ze voor haar terminaal zieke moeder moet zorgen. Ik maakte een schets voor het omslag, de uitgeefster was niet tevreden met mijn poging.
"Ik vind wat je gemaakt hebt verschrikkelijk," schreeuwde ze.
"Dan heb ik de sfeer goed getroffen," riep ik terug, "want het is een verschrikkelijk boek."
"Ja," zei ze, "maar ik moet het toch verkopen."
Dat laatste heb ik nooit begrepen. Waarom niet een ander boek uitgekozen, eentje die wel leuk was?
Ik heb een ander omslag gemaakt, maar ik was er niet blij mee. Ik kan hem hier ook niet laten zien, want ik heb hem weggegooid. Dan maar iets anders, iets wat ik wel leuk vond om te doen. Een illustratie bij een gedichtje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten