vrijdag 9 december 2011

spetters

Het komende weekend is er een grote stripbeurs in Turnhout, maar voor de verandering ga ik er niet heen. Het is altijd leuk om de liefhebbers te ontmoeten en schetsjes voor ze te maken, maar ik had het te druk om te gaan.
Het komt ook wel eens voor dat ik gevraagd wordt om ergens te komen schilderen, bijvoorbeeld op de dag van de Kunstuitleen. Het idee om de bezoekers van die dag iets extra's te bieden sprak me wel aan, ik had dan ook meteen toegezegd toen het me gevraagd werd. Ik had verf bij me en wat spulletjes om een stilleven samen te stellen.
De mensen van het kunstcetnrum dachten waarschijnlijk dat ze een action painter uitgenodigd hadden, want ze hadden een groot stuk plastic op de vloer geplakt tegen de spatten. Ik maak wel altijd vlekken op mijn kleren, bijvoorbeeld omdat ik met mijn mouw in de verf prut, maar spatten, dat doe ik niet.

1 opmerking:

  1. Tsja, dan was ik vandaag op die beurs in Turnhout en heb ondanks je afwezigheid Phinny aangeschaft. Ger van Wulften stond er in zijn eentje naast Sherpa en verder was het vandaag niet bepaald tumultueus: geen StarWars-acteurs maar ik geloof slechts één live Smurf die zich waarschijnlijk afvroeg waarom er niet meer action(painting) was. Vermoedelijk moest ook daar de vloer van de sporthal schoon blijven voor een volgende basketbalwedstrijd.

    BeantwoordenVerwijderen