zaterdag 17 december 2011

typecasting

Als ik een nieuw strip personage moet tekenen is het soms handig om aan een filmacteur te denken, typecasting. In het korte kerstverhaal van Haas kwam een man voor van tegen de vijftig, die depressief geworden was na het overlijden van zijn vrouw.
Ik zag de geschikte acteur voor deze rol meteen voor me: Edward G. Robinson. Ik heb diep in mijn geheugen gegraven om mijn figuur op Robinson te laten lijken.
Eigenlijk hou ik niet van strip figuren die op acteurs lijken, het leidt me af. Laatst zag ik in een stip opeens het hoofd van George Clooney, tot dan toe was het me niet opgevallen dat de figuur daar op moest lijken.
Edward G. Robinson

Ik heb toen ik klaar was met de strip foto's van Robinson bekeken: mijn depressieve figuur lijkt niet op hem. Gelukkig maar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten