zondag 11 december 2011

flut encyclopedie

Manara 
De eerste keer dat ik las dat mijn tekeningen beïnvloedt waren door Manara was op internet, in de strip encyclopedie van Lambiek. Ik vond het nogal belachelijk dat zoiets op die site vermeld stond, vooral omdat ik een paar keer per maand in de Lambiek winkel kwam, de auteur had het wel heel gemakkelijk bij mij kunnen checken.
Om die lui hiervoor te straffen besloot ik mijn strips voortaan elders aan te schaffen. Gelukkig ben ik niet het type dat lang boos blijft, dus na een paar jaar ging ik weer eens bij Lambiek langs. Het leek alsof ik in een tijdmachine stapte: het was nog precies diezelfde gezellige teringzooi als voor mijn boycot.
Laatst kwam ik weer bij ze binnen. "Er is een nieuwe Manara", riep de verkoper blij. "Sodemieter op met die klote Manara", antwoordde ik, of woorden van gelijke strekking. "Vroeger hield je er toch wel van", probeerde hij nog. "Je bent waarschijnlijk die flauwekul op jullie eigen site gaan geloven", suggereerde ik. Om te bewijzen dat die hele Manara me geen zak interesseerde heb ik het nieuwe album niet ingekeken. Toch wel jammer. Nu moet ik naar een andere stripwinkel om hem door te bladeren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten