dinsdag 6 december 2011

referentie

Al Williamson
Toen ik begon met striptekenen vond men bij uitgeverij Lombard mijn poppetjes niet realistisch genoeg, mij werd aangeraden om meer foto's te gebruiken. Gehoorzaam als ik ben begon ik voor mijn figuren foto's te nemen, en de poppetjes in mijn strips werden inderdaad realistischer, maar niet leuker. Na een tijdje ben ik weer met het fotograferen gestopt, ik werkte toch al niet meer voor Lombard.
Ik zag laatst in een schetsboek van Al Williamson (1931-2010) dat ook hij voor zijn strippagina's foto's genomen had. Het zijn de minst leuke poppetjes uit het schetsboek. 
Het lijkt wel dat een fototoestel een handig hulpmiddel voor de striptekenaar is, zolang er maar zo goed als geen gebruik van gemaakt wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten