donderdag 8 december 2011

een boze geest

De strippagina's van de afgelopen dagen zijn van 'De lijst', een strip voor Pulpman, geschreven door Ger Apeldoorn. Zo nu en dan vraag ik een schrijver waar ik veel vertrouwen in heb om een verhaal voor Pulpman te schrijven, dat ik in beeld kan brengen.
Ik verheug me op een paar toezeggingen. Iemand had een fantastisch idee voor een horror verhaal over een poltergeist. Toen het me verteld werd deed het me denken aan mijn oude oma die tegen haar dochter, mijn oma,  zei: "Als ik dood ben kom ik terug en dan treiter ik je de rest van je leven." Ik kon daar wel om lachen, maar mijn oma was doodsbenauwd. Als ze slecht geslapen had wist ze hoe dat kwam: dat was ma.
Een andere schrijver had het over een blonde vrouw met een Cadillac in de woestijn. Inderdaad, ook niet verkeerd. Pulpman gaat mooie tijden tegemoet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten