zondag 18 december 2011

deceptie

Of ik mee wilde werken aan een strip met vele andere striptekenaars voor Hollands Diep. Ik kende het blad niet, maar als ik gevraagd wordt om mee te helpen de strip op de kaart te zetten, dan doe ik dat. Ik stuurde nog een mailtje met de vraag of ik het in kleur moest aanleveren of in zwart wit. Nooit antwoord op gehad. Zal dus wel zwart wit zijn, dacht ik. Vandaag kwam het blad binnen. Ieder strippoppetje is ingekleurd, behalve die van mij.
Maar de ramp is veel groter: die klerelijers hebben mijn schetsen gebruikt.
Godgodgodgloeiende godverdomme, zou Pulpman zeggen.
Ik heb het blad dichtgeklapt en niet meer ingekeken. Dit moet toch wel de grootste teleurstelling zijn in 30 jaar tekenen. Hier dan maar de uitwerkingen.

1 opmerking:

  1. Hallo Fred, volgens mij ging het zo: ik kreeg jouw schetsen aangeleverd om mijn Arnon-poppetje er bij te tekenen. Omdat Hollands Diep in eerste instantie de tekeningen in schetsvorm wilde hebben ging ik ervan uit dat ik met de definitieve tekeningen te maken had. Zonder kwaliteitsverlies konden die tekeningen echter niet omgezet worden naar een apart bestand voor de lijnversie van de pagina, dus ik besloot ze in de grijswaarden-stand te laten staan en ze, in overleg met de inkleurder, niet te laten inkleuren omdat dat wederom tot kwaliteitsverlies kon leiden. Bovendien is Pulpman een zwart-wit strip, dus we dachten het zo prima opgelost te hebben...

    Persoonlijk vind ik het ook wel goed werken. Daarnaast vind ik de schetsen minstens zo sterk als de geïnkte tekeningen en vallen ze nu extra op tussen de Ducks en de Doorzons.
    Neemt niet weg dat we beter even contact met je hadden kunnen opnemen.
    Misschien moet je, als je teleurstelling wat weggeëbd is, het blad toch nog eens openslaan en blijkt het allemaal niet zo erg te zijn als je gedacht had.
    Zo rampzalig als de spread waarmee het verhaal eindigt is het in ieder geval zéker niet!

    Sorry en groet, Mars

    BeantwoordenVerwijderen