dinsdag 26 juni 2012

corentin

Corentin, Milan K
De beurs in Antwerpen was naast een soort kasteel aan de Schelde, het Steen. Schuin tegenover ons was het kraampje van uitgeverij Medusa, bij hen kocht ik het tweede deel van de stripreeks Milan K. In Nederland kon ik die strip niet vinden. Ik vroeg mijn stripboer een half jaar geleden of de strip voor mij besteld kon worden, maar daar heb ik niets meer van gehoord.
Ik vind het een geweldige strip en ik begrijp niet waarom hij niet meer aandacht krijgt. Een jongen probeert het foruin van zijn vader die in coma ligt in handen te krijgen, honderden miljoenen die hem door de Russische maffia ontfutseld zijn. Het idee van een jonge miljonair in spijkerbroek doet denken aan Largo Winch, en net als bij Largo Winch sla ik de zakelijke uitleg over. Ik ga er gemakshalve maar vanuit dat de schrijver dat gegoochel met aandelen goed uitgeplozen heeft.

Francq, Largo Winch
 In tegenstelling tot Largo Winch vind ik de figuren in Milan K wel aangenaam om naar te kijken.

Rouge, Comanche
Tekenaar Corentin is de zoon van tekenaar Michel Rouge die vooral bekend is van Comanche en Blueberry.
Cuvelier, Corentin

 De naam Corentin ken ik als alleen als stripfiguur, Corentin van Paul Cuvelier. Mijn vrouw en ik  hebben nooit overwogen om onze zoon Blueberry te noemen.

Het Steen, Antwerpen


2 opmerkingen: