woensdag 20 juni 2012

filmer






Ik heb het hem nooit gevraagd, maar ik denk dat Rob, de scenarioschrijver van Haas, het liefste een filmscenario zou schrijven. Volgens mij ziet hij de scenes die hij schrijft als een film voor zijn ogen.
Ik denk dat hij bij zijn computer een regisseursstoel heeft staan, met zijn naam achterop. Als er een nieuw personages in de strip geïntroduceerd wordt geeft hij aan welke acteur of actrice hij het liefste voor de rol zou casten.
Boerin Paulien is een krachtdadige vrouw van tegen de veertig. "Ik wil dat ze wordt gespeeld door Charlize Theron, maar dan over tien jaar," zei Rob. Terwijl ik Charlize wat bijwerk met wat extra lijntjes om haar wat ouder te maken denkt Rob al aan een nieuw figuur. "Ik wil Charles Durning" roept hij. "Kan iemand hem bellen, vragen of hij tijd heeft?"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten