vrijdag 1 juni 2012

medailles





In het scenario van Haas voor pagina 9 kwam een patrouille voor van 3 gewone soldaten en een officier, een Leutnant. Via google vond ik een prachtige foto van een Leutnant die ik wilde gebruiken. Pas tijdens het inkten zag ik dat er tekst in de foto stond: Hptm. Martin Renz (links) und Major Johannes Grimmiger, vermutlich kurz vor seinem Eichenlaubverleihung, 1945.
Godver, die vent waarvan ik dacht dat het de Leutnant was blijkt Major. Laten we hopen dat ik mijn Leutnant toch correct getekend heb.
Ik vroeg me ook af of die jongens er altijd zo bijliepen als op de foto.Zouden ze al die schildjes en dat ijzeren kruis ophouden als ze op patrouille gingen? Ik heb de onderscheidingen maar weggelaten.
Ik nam aan dat ze die medailles speciaal voor de foto hebben opgespeld. Ik had ook zo'n ding, van de avondvierdaagse, maar die droeg ik ook niet als ik naar school ging.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten